mamioblog

[Könyv] Ingeborg Stadelmann: A bába válaszol; Bevált aromakeverékeim

Posted on: december 8, 2010

A bába válaszol c. könyv szintén alapmű, amely a várandóságunk első pillanatától aktuális lehet számunkra. A mű a neves németországi bába tapasztalatainak, tanácsainak összefoglalója – ennek megfelelően rengeteg gyakorlati információt tartalmaz a várandósság, a szülés, a gyermekágy és a szoptatás témakörében.

A könyv bemutatja, hogyan kísérhető végig ez a folyamat természetes módon: homeopátia, fitoterápia (gyógynövények) és aromaterápia (illóolajok) segítségével. Emellett kitér azokra a lelki folyamatokra és aspektusokra, melyeken a legtöbb nő és család végigmegy életének ezen szakaszában. A gyakorlati tudnivalók mellett a szerző saját praxisából hozott történetekkel illusztrálja egy-egy problémakör megoldási lehetőségeit. Ennek megfelelően meglehetősen vaskos, olvasmányos kötetet vehetünk kezünkbe – melynek áttekinthető, logikus felépítése mégis lehetővé teszi számunkra, hogy könnyen megtaláljuk benne a minket aktuálisan érdeklő kérdéskört.

Nagyon szép szavakkal méltatja a könyvet Geréb Ágnes, ajánlója a következő sorokkal zárul: „Régóta nyomasztott a föladat, hogy könyvet kell írnom – most ettől megmentettél, megírtad helyettem. Egyszerűen ellátom lábjegyzetekkel, és kész. Köszönöm!”

Személyes élményt jelentett számomra, hogy Ingeborg Stadelmann a dél-németországi Allgau meseszép alpesi vidékén praktizált, ahol a várandósságom előtt nem sokkal volt szerencsém látogatást tenni, egy ott élő kedves ismerősöm révén. Így a könyv olvasása újra felhozta az ottani táj hangulatát, a természettel megélhető meghittséget, melyből szerintem magától értetődően fakad a természetes gyógyítás – és sokszor lebegett lelki szemeim előtt a hegyi falvakat sorra járó, az ott élő nőket segítő, nagytudású bábaasszony szívet melengető képe is.

A szerző egy másik művéről is említést teszek itt, amely a Bevált aromakeverékeim címet viseli, hiszen szervesen kapcsolódik a fenti könyvben ajánlott terápiákhoz. Az aromaterápiás kézikönyv segítségével magunk is keverhetünk illóolajokat. A receptek alapján készült termékek kaphatóak Magyarországon:

http://katalizatorkiado.hu/bevaltaromakeverekek.htm

Személyes tapasztalat: A Stadelmann-féle felépítőszert a várandósság alatt, illetve a gyermekágy idejére is jó szívvel ajánlom – én a vérképem javítására szedtem, többek ajánlása alapján. Illetve kipróbáltam a Születésillat (Nőiességillat) nevű aromakeveréket, valamint a Rózsa-teafa balzsamot – mindkettő bevált nekem.

Hozzászólás


  • mamioblog: nekem székrekedésre a titkos receptem az aszalt szilvalé volt, én ittam, és az anyatejbe bekerült... Dm-ben Das gesunde plus típusú egész el
  • ferenczy kata: Nagyon köszönöm a tanácsokat, próbálkozunk. :) Sajnos az erőlködése nem azon múlik, hogy meddig tartom a csap fölött, miután becsomagolom
  • mamioblog: Szia Kata! Hmm, fogas kérdések így távolból... Én "laza ECs"-ként úgy vagyok vele, hogy addig a határig érdemes menni ezzel, ami nem erőlk